Leta i den här bloggen

torsdag 22 april 2010

En bild från majbrasan förra året :)
Härlig rolig dag troligen tackvare att jag hann ut och mysa med hästarna ett tag, helt underbart!
Idag var det i alla fall roligt, jag gungade och ramlade och hade mig.. Efter skolan så var jag först sur mot stackars syster men sedan gick jag ut! Åh vad härligt det var.
Lotus fick komma in och Chivas som har varit ganksa lungn för att var aså ung börjar äntligen bete sig lite busigare- så klart aldrig att han blir obehaglig men jag skulle samtidigt inte släppa in någon i hagen eller låta någon som inte vet 10 0 vad dom håller på med ta i honom för han ÄR en svår häst. *så klart* ^^
Idag fick han i alla fall matte att bokstavligen tappa hakan om jag säger så här: Jag viste att han var snabb och jag har god vana av snabba hästar- jag har haft två paintar som är kännd som världens snabbaste häst på korta sträckor + snabb gubbe och ponny men Chivas OJ!! Han var inte så L I T E snabb, han for som en pil i hagen.
Jag tog inte ut honom utan jag bad honom först att bara komma (förut ville han inte alls vara uppe i folk men det vill han ju nu fast inte när han är skärrad, dock är det ganska mycket ren artighet han är väldigt snabb och kvick och lite explosiv så det är bra att han har behörigt avstånd) Aja jag jag bad honom att komma några gånger och sedan så började jag leka lite och bad honom hoppa in i paddocken och det gjorde han till min förvåning ;) det tyckte jag var roligt att han ville komma och leka. Dock Ä L S K A R han att hoppa och gör det högt också så jag fick skicka ut honon efter ett tag så han inte skulle rymma ut :p
Och han for iväg som ett kanomkula ÖVER hindret och IVÄG! BOM sa det och jag hann kanppt med men kunde inget annat än garva åt honom ;) han är så glad.
Så jag och Chip har haft riktigt roligt och han har faktiskt gått frihetsdressyr idag ^^ Inte den snyggaste men tillräckligt för nu.



Nu ska jag duscha tjosan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar