Leta i den här bloggen

söndag 12 september 2010

Värsta veckan i mitt liv

Nu så tänkte ja berätta lite större delar av vad det är somhar hänt mig den senaste veckan. Jag kan ju börja med att berätta att det har varit den värsta veckan i mitt liv. Allting började alltså med att det kändes som jag hade träningvärk i rumpan. Jag tänkte ju inte mer på det. Men den gick det fort och allting blev bara värre och värre. Sen i tisdags natt höll jag ju på att svimma som jag skrev ett inlägg om förut. Så jag och mamma åkte till hälsacentralen i hammerdal i onsdags och dom sa att dom trodde det var en inflamation. Så fick dekofinak som är inflamationshämmande. Så åt det plus att jag åt ipren för att dekofinak inte hjälpte mot smärtan. Det gick väl ganska bra tills i torsdagskväll då jag började få feber och jätte ont i huvuvdet och var så sjukt utmattad. Så på fredags natten så sov jag väl ganska okej trotts att jag hade riktigt ont. Så jag klev upp kvart över 5 på fredag morgon och åker på skolan. Men det ångrar jag när det hade gått någon timme eller två. Då började huvudvärken komma tillbaka och allt blev bara jobbigare och jobbigare. Så jag åkte hem efter lunchen och kom hem kvart över 1. Då gick jag raka vägen till sängen och sloknade tills klockan 18.00 då jag vaknade och insåg att jag måste äta någonting. Jag hade så fruktansvärt ont att mamma fick komma med mat till mig. Så jag låg kvar i sängen nästan hela kvällen tills iprenen hade verkat och jag åkte ner på gammelskola.

Men nu, på natten hade jag alltså så ont att jag grät och ville bara försvinna. Men tog ipren och somnade om och vaknade av att mamma kom och frågade hur detvar och att hon sa att hon skulle ringa akuten och få en tid. Och det fick hon. Kvart över 9 skulle vi vara där och det var vi. Tog inte allt för länge innan en sköterska kom och kollade på mig och sa att en läkare skulle komma och kolla på mig. Det tog väl sisådär en 30-40 min innan hon kom och kollade på mig och sa att uttligare en tredje skulle få kolla på mig och avgöra vad som skulle göras. Så fick gå ut och sätta oss i väntrummet och sitta där och vänta i ca 4-5 timmar. Tillslut så kom dom och sa att jag skulle opereras men jag hade precis ätit en macka. Så då sa dom först att vi skulle åka hem och komma tillbaka tills klockan åtta då dom skulle söva mig och göra själva hacket och det. (När man ska sövas får man alltså inte ha ätit på sex timmar.) Men då var det två operationer som var inbokade och två till som skulle operaras så hon sa att hon hade lagt till mig hos en bokad tid på operationen idag klockan tio. Så vi åkte hem.

Och inatt har jag haft det odaste i hela mitt jävla liv. Låg tom och tänkte att jag aldrig skulle föda barn för att jag hade så jävla ont just då. Kallsvettades så sjukt mycket att både täcket och lakanett var blött. Så när jag vaknade imorsse så var det bara att försöka ta sig till duschen. Men hade så ont, mådde illa och hade mig att jag inte kunde gå rakt. Jag typ grät och nej fyfan. Men väl i duschen så släppte smärtan lite granna. Så jag klarade av det iallafall. Sen var det att åka till sjukthuset. Kunde alltså inte sitta så jag fick ligga i baksätet hela vägen. Sen när vi kom in så sa dom att vi inte alls hade någon operation inbokad idag. Fyfan vad less jag blev då. Tänkte att jag skulle få sitta hela dagen igeeeen. Men som tur var det inte så. Fick vänta i ungefär en timme och sen fick vi komma in så en sköterska fick kolla på mig och sen var allt i full gång. Dom satte i en nål i armen. Först ena armen men det funkade tydligen inte så testa dom på andra där det blev bättre. Tog bort nagellack och fixade och hade sig. Sen började alla komma in med alla saker som skulle vara till operationen och dom tog blodtrycket för tredjegången och så. Sen började dom söva mig. En sprutade in någonting i armen som var typ smärtstillande och sedan något sömn sak medans den andra höll en mask för munnen. Det enda jag minns efter det var att jag försökte öppna ögonen men att det verkligen inte gick och sen är allt borta tills jag vaknar och kommer på att jag drömde om min klass. Haha. Ja, han hade sagt att man kunde drömma mycket roligt av det där. När jag berättade det för mamma så sa hon att hon tyckte att jag hade sagt "skola" medans jag sov. Jag fick panik för jag har hört att man kan säga en massa roliga saker när man är sövd och fråga om jag hade sagt något mer. Men det enda jag hade sagt var när dom hade väckt mig och jag hade försökt att he upp huvudet men det bara fall ner igen och så försökte jag igen och så hade jag sagt "fyfan" haha. Detta kommer alltså inte jag ihåg utan mamma berätta det.

Nu har jag ont där dom stuckit mig med nålarna i armbvecken. :( inte kul..

Bilderna kommer upp sen. Om det är någon som vill se hur det såg ut innan operationen så får dom kommentera det och jag kaanske lägger upp en bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar