Leta i den här bloggen

tisdag 14 september 2010

Från vaggan till döden

Nu ska jag visa någonting som betyder mycket för mig. Bilderna som jag har lagt ihop är en bild på mitt stora gula lejon som heter Lion. Jag har sovit med honom varje natt när jag sovit här hemma i Högarna sedan jag fick honom. Han är en trygghet. Jag har haft honom sedan jag gick i trean då jag vann han på en klassresa i Göteborg. Han har fått varit med om både det ena och det andra. Men det är han som gör att jag kan sova om nätterna. Ni får tycka att jag är för gammal för att sova med gosedjur. Men det är svårt att slänga iväg något som du har sovit med i 6 år. Jag kan ligga på mina vanliga kuddar när jag ska sova. Men om jag ligger här i min säng så kan jag inte somna om jag ligger på kuddarna. Det känns så fel. Men såfort jag lägger huvudet på Lions mage så somnar jag. Jag sover bäst när jag sover här i min säng och får sova på Lion.

Det andra som bilderna visar är min snuttefilt som jag har haft sedan jag var bäbis. Den har jag ju ändå haft sedan jag var nyfödd så det är inte så konstigt att den betyder mycket för mig? Den kan jag faktiskt ta fram då och då om jag är ledsen. För när man var liten så fick man alltid all uppmärksamhet. Alla älskade en för den man var och försökte inte göra den till någonannan. Det saknar jag faktiskt idag. Men åter till sak, den åker fram då och då när jag är ledsen eller om jag bara vill väcka minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar