Leta i den här bloggen

lördag 16 oktober 2010

Döm aldrig någon efter rykten, skaffa dig en egen uppfattning.

Sitter nu och lyssnar på Skin med Race Cricket. Ååååh, vilken underbar låt det är alltså! Kan sitta och lyssna på den om och om igen. Tänka tillbaka och bara se. Den påverkar mig väldigt mycket faktiskt. Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Men jag kan lyssna på den när jag är glad, ledsen, arg, vad som helst. Jag älskar låten, så är det bara.


Sitter här på tåget ser hur meter blir till mil.
Saknar jag din doft och din vackra profil.
Diggar din stil och sättet du är på.
Diggar din stil, ja du vet det bara är så,
För det bara blev så, vet du kan förstå.
Tror det finns en högre plan för oss två.


Just nu sitter jag och tänker på en sak. Player. Det är någonting som väldigt många blir kallade. Men vad är egentligen en player? Enligt mig är det en som inte kan ha ett förhållande utan som måste hoppa i säng med alla andra medan man redan har ett förhållande. Som bara sårar och inte vet vad känslor är. Som flörtar med flera samtidigt och krossar hjärtan. Som är otrogen och självisk.

Men är man en player för att man går vidare? Glömmer och hittar någon annan? Jag tycker inte det. Jag är en person som måste hitta någon annan för att kunna gå vidare och glömma. Annars sitter man bara och ältar dag in och dag ut att man saknar honom. Jag kan sakna honom. Men den dagen jag hittar någon annan kommer jag att gå vidare. Det vet jag själv.

Döm aldrig någon efter rykten, skaffa dig en egen uppfattning.
Kalla inte någon något, fören du vet säkert.
Tveka inte att skaffa en egen uppfattning, andra kan ha fel.
Var dig själv, ingen annan. 


Sätt dig in i personens situation, du kanske förstår.
Hata inte någon, du kanske aldrig får chansen att förstå fören det är förrsent. 
Hata inte kärleken, du kommer att få uppleva den. 
Gråt inte, le. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar