Leta i den här bloggen

måndag 8 februari 2010

Det spökar hos mig!


Nu har jag en massa saker att berätta känner jag. Har inte suttit vid datorn på ett tag så jag får ta och skriva allt på en och samma gång så det här kommer att bli ett lååååångt inläågg. Menmen, jag tror ni överlever faktiskt. (:

Jag tänkte börja med att berätta i Onsdags när jag och Dennis sov hos pappa så satt vi inne på pappas rum. Det var släkt överallt i huset förutom en lampa som var tänd inne i vardagsrummet. Och när jag sätter mig upp i sängen så kollar jag in i den stora spegeln och in mot lampan och vet ni vad jag ser!? Jo, en stor jävla skugga som springer förbi!! Jag blir som förstelnad och bara några sekunder efter så blinkar lampan till! Jag stelnar till ännu mer och Dennis säger åt mig att lugna ner mig vilket inte var så lätt. Bara några sekunder till efter att lampan blinkat till så knakar det ute i vardagsrummet! Nej, jag var inte villig att sova då kan jag säga. Dennis fick lov att stäga till dörren lite för att jag skulle kunna slappna av... Men sen gick vi och sov. Men iallafall, jag berättade det för pappa i helgen och det är tydligen inte första gången det hänmder heller... Ja, jag vet att jag kan vara fjantig men nu kommer jag vara jätte nojjig att sova själv hos pappa! Eftersom allt som har med spöken att göra kopplar jag till Paranormal Activiti... -.- Jag är nojjig när ja sover med huset fult med.. Suck, även om jag vet att det inte händer någonting så är jag fortfarande rädd. Har alltid varit rädd för andar..


Aja, det var min lilla spökhistoria. Nu ska jag berätta lite om min helg. I Lördags så åkte jag ju med Lindha till stallet och red med henne. Vi hade räknat med att det skulle ta två tre timmar kanske. Obs, fem timmar efter att vi kom dit var vi klart. (A) Kan inte förstå vad vi gör egentligen eftersom det blev likadant på Söndagen med, hehe. Men iallafall, vi råkade mocka i 2 timmar innan vi var klar med det. Men det blev ju en massa prat och sånt emellan med. Det är ju alltid trevligt. Men på Lördagen så red jag världens underbaraste alltså. Hur snäll som hellst att rida. Underbar höjd och allt. Ska kanske bli medryttare på honom. Alltså Cue på bilden. :) Sen kanske jag ska få en lektion med honom på söndag! :D 150 kr för ett proffs som ger lektioner. Jag får låna Cue och allt + att hon hämtar mig om jag inte får skjuts. :o Men det var inte det jag skulle berätta. Jag red iallafall Cue på Lördagen och Lindha red Penta. Det var en jätte mysig liten tur. Sen på Söndagen så red jag en islänning som hette Harry och Lindha Cue. Harry var inte lika rolig att rida men turen var riktigt skoj alltså. ;) Mycket skratt och prat! Sen fick vi gömma oss för massa bilar och skotrar och hästarna ville tävla och ja, oj vad kul vi hade! :D Haha "känner du hornen i ryggen på dig? :D" HAHA, ja vi kan ju roa oss ;)

Sen var jag ju massor med min underbara Dennis med, såklart. (:


Idag när vi kom på skolan och vi fick reda på vad temat skulle handla om trodde jag att jag skulle dö! Först klär dom ut sig och spelar kungar och bostadsmänniskor och skit. Nej, vi är inte två år.. -.- Sen ska vi skapa massa låtsas familjer som ska bo i ett hus och nej jag förstår verkligen inte vad det går ut på... Vill bara ha ett vanligt tema ju ;o
Dock på lunchen så satt jag och Bea uta och solade i värmen! Gud så skönt det var, älskar värmen!


// Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar