Leta i den här bloggen

torsdag 5 augusti 2010

Man är beroende av vänner.

Vänner är någonting som varenda människa är beroende av. Det spelar ingen roll om man säger "jag har inga vänner". För det har du visst. Alla har en vän. Din mamma, din pappa, dina syskon är dina vänner och det är någonting som alla har. På ett eller annat sätt. Men sen är det olika hur beroende man är av dom.

Vänner är någonting som kommer och går. Jag menar, vissa kanske man har kvar hela livet medans vissa sticker efter ett par år. Jag har lärt mig att inte lita för mycket på folk. Jag kan inte det, för så fort jag börjar lite på någon så blir jag sviken på ett eller annat sätt. Jag har gått från personer som jag varit med varje helg, så fort jag har haft en ledig tid till att skriva hej på fb var femte månad liksom? Personer förändras. Personer glider isär.

Jag är beroende av mina vänner och att göra saker. För sitter jag hemma och gör absolut ingenting så börjar jag bara tänka på saker och jag börjar må dåligt. Det är mycket därför som jag hemifrån. Hemma är en plats som är lugn och avslappnande och kan vara väldigt bra ibland. Men ibland så måste jag bort för att sluta tänka. Som nu. Jag vill hitta på något för att komma bort och sluta tänka men det är ingen som kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar