Leta i den här bloggen

lördag 7 augusti 2010

Ede minnen !



åååååh, Malin la ut bilden på Fb och började fan typ gråta. Sjukt var mycket denna bilden väcker minnen!

När vi var mindre så var vi typ varje helg på Ede där vi har stuga. Eller ah, farmor och farfar. Alla var där, Malin, Caroline, Sofie, Robin, alla. På sommrarna när det var fint väder så badade vi alltid. Vi försökte alla ställa oss på surfingbrädan som  jag och Malin sitter på , på bilden. Men det slutade alltid med att alla ramlade ner i vattnet eller att det var någon enstaka som lyckades stå kvar. Vi kunde leva i vattnet. Dag ut och dag in. Var vi inte i vattnet så var vi i kojan som vi byggde där. Vi kapade grenar i skogen vid vråan stuga sen började vi bygga. Vi byggde rum, hundar, spisar ja allting som finns i ett hem och så gick alla en roll. Mamma, pappa, barn. Sen lekte vi. Byggdes, lektes, byggdes, lektes. Hela tiden. På nätterna så kunde vi sitta och spela kort eller så satt vi vid elden med de vuxna. Jag har så starka barndomsminnen från detta så därför väckte det många minnen. :')

Livet leker igen, är på mycket gladare humör nu. :D efter att jag skrev det senaste inlägget tror jag det var så åkte jag till gos. Klarade inte av att vara utan honom mer. Sen att jag höll på att dö på köpet var en annna femma, hah. Eftersom bussen som jag skulle åka med härifrån Byskogen aldrig kom så fick han kolla när 2:an kom. Den skulle komma 20.45 och då var klockan 20.40. Så det var bara lägga benen på ryggen och springa! För jag skulle verkligen dit, det var inget annat val för jag var bara så le på allt att jag ville få annat att tänka på. Men jag lyckas komma till Lugnvik till kvart i och då ska den inte gå från min  busshållplats fören hel. Haha, då hade jag sprungit mig heeelt slut i onödan. Jag kunde typ inte andas och höll på att spy typ, haha. Menmen, jag kom dit tillslut iaf :')

Och åkte hem igår vid halv 2 och sen följde jag med Lindha till hennes jobb, kossamuuu! :') Var helt okej faktiskt. :) Sen idag så har jag stått och tjäna pengar :D Fixade ju håret på Wiveka som skulle gifta sig idag, samt Jennie, Bea, Emmie och Gabriela. Så tjänade 500 kr  på Bea, Emmie och Gabrila och vet inte än vad jag får för det jag gjorde på Wiveka och Jennie. Men jag gör gärna om det med tanke på att det inte är något jag hatar utan gillar så. :D sen skulle pappa hämta mig i Häggenås så väntade hos Henke. Men slutade med att jag tog bussen hem halv 8 och ska tillbaka dit imorgon vid tre då han ska ha middag eftersom han fyller år på onsdag. :)

Nu har jag inte mer skoj att berätta :) hörs när jag har något skoj att skriva!

/ Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar