Leta i den här bloggen

måndag 9 augusti 2010

Ångest

Haha, förra inlägget hade jag och Henke lite bråk. Eller ah, bråk och bråk. Vi busade lite (a)
Var ju som sagt på middag hos honom igår och sov där. Mycket mysigt, som alltid. (L) Åker dig på Onsdag igen eftersom han fyller år då. Så vi ska väl se till att ha det lite extra mysigt då. :) Får väl se vad vi hittar på. :)

Sitter nu och har lite ångest över att min pengar tar slut... Även om jag inte har liksom köpt upp dom på typ godis och sånt utan saker som jag behöver och som jag verkligen vill. Som tex, yran. Bara där gick det nästan 2000 kr inkl all mat och dryck. Idag klippte jag mig för 200 kr också något som jag verkligen behövde. Jag menar, jag borde inte ha ångest. Jag har över 2000 kvar. Men fortfarande, beställer jag objektivet som jag vill ha så är ju pengarna slut sen! Ååh, jag vet inte hur jag vill göra. Jag vill verkligen ha det. Men ftf, jag vill kunna behålla pengarna med? Men det är ju ftf bättre att jag spenderar dom på någonting bra än att jag köper upp dom på godis och skit saker. Jaa, jag har verkligen svårt att bestämma mig hur jag ska göra! Sen går det ju åt mycket pengar på buss med. Har börjat spara alla bussbiljetter så ska se hur mycket jag åkt för nu när skolan börjar. Jag är redan uppe i 150 kr ;o Menmen. Jag skulle inte överleva om jag inte fick träffa Henke så! Han är värd alla pengar i världen. Juste, present till han också där har det gått pengar, och min p-piller gick på över 100 kr med. Så jaa, jag borde inte ha ångest. För pengarna skulle jag ändå ha spenderat..Men då hade jag behövt fråga mamma om dom. Så jag är faktiskt glad att jag kan betala det själv och slippa fråga henne. För helst så frågar jag henne så lite som möjligt om pengar för jag får visst mycket i månaden som jag får anpassa mig efter och det känns faktiskt lite bra att spendera pengar som man tjänat själv. För man vet att det är ens egna pengar och inte föräldrarnas. Så dom har inget att säga till om eftersom jag har jobbat in dom själv, hehe ;)

Nej, nu ska jag sluta att skriva om mitt ångest över pengarna. Hahah, det löser sig alltid.

/ Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar