Leta i den här bloggen

tisdag 15 juni 2010

Vad man gör på ett dagis.

Hemma igen, men ville verkligen inte hem. :'( Fyfan vad det tog emot att åka därifrån alltså.. Åååh, men nu är det bara två dagar tills så ses vi igen. Jag klarar det. :) Var iallafall mys den lilla stunden jag var där. Låg mest ute på studsmattan i solen och blåsten och sen kolla på tv typ. :) Mysipys.

Har faktiskt tvättat två maskiner med tvätt men kläderna tar jag och fixa imorgon. :^)

Nu tänkte jag berätta lite mer om vad jag får göra på dagis. Jag börjar olika tider nästan varje dag men jobbar 8 timmar. Då är inte min 30 minuters rast inräknad. Så Jag jobbade från 8-16.30 igår, idag jobbade jag från 06.30-15.00 samma imorgon och sen på fredag jobbar jag från 06.10-14.40. Det chemat har jag nog alla tre veckor om det inte blir någon ändring. Men det jag får göra är ju att leka med alla barnen och se till att dom har kul, mata och byta blöjor. Leka innebär att man kanske spelar spel med dom, läser en saga, bara sitter och kollar på och prata med dom, leker lego, gungar osv. Det är olika från dag till dag. :) Men det är riktigt roligt faktisk. Triva bättre idag än igår. Men första dagarna är ju för att lära sig barnen och veta vad dom har för behov osv. Så efter denna vecka kommer det nog att gå lättare skulle jag tro. :) Så om ni har funderat på att sommar jobba på ett dagis, gör det! Mycket roligare än att klippa gräs och sånt skit. ;) Inget illa menat älskling (a) haha.



Sen undrar jag vart det fina vädret som visats i tidningen tagit vägen? Nu ser det ju inte alls lovande ut längre. Och ni i Blekinge kan ju ta er i rumpan eller nått!
Kommer ju fan vara ett spöke när jag kommer dit eftersom det inte är någon sol här.

Puss / Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar