Leta i den här bloggen

lördag 23 januari 2010

Vad är en dröm?

Idag när jag satt med på pappas möte med Amway så började jag verkligen tänka.
Vad är en dröm egentligen?
En dröm för mig är någonting som inte finns nära till hands.
Det finns ett vill, ett kan, ett måste, en dröm.
Ja, för att kunna uppnå ditt mål måste du kämpa.
Det serveras inte på ett guldfat.
Work for it - säger jag bara.
En dröm kanske inte alltid kommer vara en dröm.
Det kan bli verklighet.
Bara man är målmedveten och vet vad man vill så kan man.
Ingenting är omöjligt bara du finner viljan inuti dig.
Skriv upp dina drömmar i en bok som pappa och dom har gjort ikväll (ska göra det när jag kommer hem)
Påminn dig själv om dina drömar varje dag.
Ha alltid ett mål att sträva efter.
Som anna-karin sa "om du ska plugga 3 sidor i spanskan men du vill inte för du vill ha glass istället. För att du ska få båda gjorda så sätt upp ett mål. Du får inte glassen för du har gjort dina 3 sidor i spanskan."
Det är så du måste göra med livet.
För att du ska få det andra måste du göra det första före.
Två drömmar jag har i livet är;
  • Jag ska gifta mig med min underbara pojkvän vid ett hav. Ska kyssa honom i solnedgången och sedan leva ett underbart liv tillsammans med honom.
  • Jag ska adoptera en utlänsk unge men samtidigt föda ett eget.

Jag vill rädda ens unges liv samtidigt som jag vill föda ett eget.

Något jag vill och något jag ska göra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar