Leta i den här bloggen

lördag 19 december 2009

suck.


Igår när jag skrev till Anneli om hur det går med hästarna vilket är sådär så skriker emmeline på mig. Så klart är båda hästarna lös och springer upp på vägen. toppen.

Tar på mig stövlarna jag egentligen ska ha tjocksockar i och min reflexjacka grabbar tag i härvet av grimmor och skyndar efter. Mina händer och öron höll på att falla av. Jag följde spåret till korsningen men sedan försvann dom spåren vände och jag kunde itne se vart dom tog vägen så jag vände mig om och såg två skuggor en bit bort på vägen.

"LOOOOTUS!!"

duktiga pojkarna kommer travandes så snabbt Lotus ben förmår och dom är jätte lyckliga att jag fått tag på dom. Jag tog fast Lotus men brydde mig itne om att försöka fånga Chivas. Känndes inte så kul att leda en shettis hingst i en 6 meter grimmskaft och en storhäst jag knappt känner i ett åtta meters. Markus och hans tjej kom i bilden och körde bakom mig och lotus medans chivas började gå hem i lugn och fin takt. Tittade även in på några gårdar.

Innan det otäcka kurvan kom Wiveka och emmeline som tur var så kunde emmeline ta röda faran Lotus och jag och Wiveka kunde börja gå hem och planera nästa steg som blev stallet. Vi tog in båda hästarna och Chivas fick boxen längst in och Lotus fick inte vara i den största boxen för det var ingen grind så vi tog honom mittemot Chivas box på andra sidan. Pappa fick snickra ihop en grind och jag fick gå och hämta vatten och hö. När jag kom med vattnet reste sig Lotus och landade med frambenen i krubban!? :S

Försökte lyfta loss honom och han lyckades komma loss.

Men samma sak hände när jag kom med andra lasser hö men han tog sig loss själv.

Fickade en Låda i krubban så han inte skulle göra illa sig om han gjorde det igen och nu var alla hästar lugna.

Chivas var jätte mysig och Lotus med fast på ett minde milt sätt..


Nästa morgon gick pappa ut och lagade staketet och jag gick in till hästarna och möttes av lotus.

Han hade lyckats att dra ner grinden som satt ordentligt fast och han hade hett den i den stoa boxen (ingen aning hur f*n han lyckas!?) han hade iaf avrit i heeela stallet och skitigt och haft det roligt.. Chivas som inte ens varit här en vecka hade dock skött sig..

Nu är hästarna i hagen och jag har hägnat in hela våran gård så om dom rymmer så hamnar dom i en ny hage vid huset..

Chivas och jag har dock kommigt mycket nära och ahn kommer till mig och följer efter mig i hagen (:


Röda faran och Prins Chivas







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar