Leta i den här bloggen

onsdag 23 december 2009

Ingen julkänsla alls


Usch vad julen känns meningslöst just nu.. Har inte ett dugg julkänsla, julen kommer inte att bli som den brukar. Ingen morgongröt hos Elsa och Folke. Inga nya stickade vantar, och nej. Det är bara ett tomrumm typ... Pappa kom hem med granen för ett tag sen, jag hoppas på lite mer julkänsla efter att den är klädd och så, eftersom vi inte har en enda tomte uppe hos pappa... DEt är till och med mer jul hemma i Högarna där det inte är någon som ska vara över jul? Nej, jag tycker bara att julen kan vara över faktiskt. Det enda positiva med det hela kommer typ vara att jag kommer bli några hundra kronor rikare efter jul och kan shoppa mycket nya saker och sen att jag får äta mycket god mat på jul, typ.. Känns väl kul att vi ska få umgås med kusinerna och så. Men det kommer kännas så tomt när inte elsa är där... Usch, varför måste det vara såhär? Tror mycket att det är därför jag inte har någon julkänsla med. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig imorgon. Känns som jag kommer vara för fin i min vita klänning... Menmen, vi får se vad det blir om det ens blir något speciellt.


Åker in till stan om ett tag, pappa åker in och hämtar Anna nu, sen blir det nog stan. Ska träffa Mark och Moa som skulle vara inne i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar