Leta i den här bloggen

söndag 13 december 2009

Nyhem´s Chivas regal




Idag klockan tolv kom älskade hem!


Han blir skrämmande nog den sjunde häst jag haft :s


När jag var tio år så hade jag en shettis Jasmine på foder.


Medryttare/fodervärd på Jupiter


Ägare till Svarten


Fodervärd på Just Watch Me


Fodervärd på Just Call Me


Ägare till Lotus


Ägare till Chivas.


Men nu är allt i sin ordning och jag har två unghästar men helt olika personligheter dock var Chivas betydligt tuffare nu än vad han var förut men efter jul när tiden är lite mer så kan jag börja träan för Anneli igen hoppas jag..


Nästan det första Chivas gjorde var att hoppa in i sommarhagen och lotus sprang efetr honom men dom lekte en stund och sedan gick chivas själv in i sin hage och lotus fick jag dra med.


Dom är supersöta med varrandra och dom har redan blivigt kompisar, riktiga buskompisar kan jag tilllägga..


Eftersom Chivas har ganska så mycket längre ben än Lotus så var lotus jätte svettig och chivas är helt torr.


Lotus la sig i mitt knä när jag höll på att klia honom på halsen. Dom har brottats ganska mycket med varrandra och jag tror nästan att det kommer att vara Chivas som är bossen (efter mig så klart.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar