Leta i den här bloggen

söndag 13 december 2009

Lucia

Påväg in till stan så såg vi en som körde sin julgran på taket på bilen. Alla har det inte lika bra som dom som har skoter. ;)
Nicke inne i stan på Kebab Baren. Han åt som en häääääst.




Jag ser ut som den lilla nörden jag är, eller? (H)



Godmorgon! Inatt har jag sovit som en gud. Huuur bra som hellst. Kan det vara för att jag sov hos Emma? :) Nej, jag vet inte jag. Men varje gång jag vaknde inatt så såg jag en jätte jätte fin himmel, jätte mysigt. En bild som jag tog på morgonen kommer nog sen när jag lagt in alla bilder på datorn. Lägger inte in dom fören i eftermiddag då jag ska använda kameran yttligare. För idag är det nämligen Julmarknade här i Högarna. Det är verkligen jätte jätte mysigt varje år. Det är en marknad som man kan köpa en massa saker på, det är fina saker dom säljer, tro mig. Efter det så blir det gröt och stut. Det har vi minnen ifrån. ;) För nämligen så lyckades vi få salt iställer för socker! Haha, det var så kul. Robin var nämligen den som hann reagera snabbast och skrek över hela rummet "TA INTE SOCKRET! DET ÄR ITNE SOCKER UTAN SALT!" Alla började att skratta åt händelsen. Ojoj, vad kul det var :) Menmen, det ska iallafall bli kul att se vem det är som blir lucia i år. Jag har till och med varit det, när jag var liten. Maja, och Alva har varit. Ja, vi får se vem det blir i år ;) Men innan vi åker ner dit så ska jag städa, inte helt okej.










Jag tänkte också berätta om min dag igår. Det börjar med att mamma ringer mig på mobilen. Jag svarar och tänker det "varför ringer hon mig!? :s Det är ju bara att gå till mitt rum." Men nejnej, hon pratar på. Hon blir sådär konstigt tyst och jag frågar vad hon håller på med och då börjar hon gapskratta. Jag hattar absolute inte varför fören hon säger "Jag trodde du var moffa!" Haha´, då hade hon trott att hon hade ring till moffa när hon hade ringt mig (moffa kan fuka sig). Oj vad hon skratta. Men jag var för trött för att göra det. x) Efter det så steg jag upp och vi gjorde oss iordning och åkte in till stan. Vi går på Clas Ohlson och köper en pilatesboll, tejp, tejprullar, pads för 200 kr. Sen går vi och äter på kebab baren. Efter vi ätit går jag och Nicke på toaletten. Mamma tar Nickes saker men inte påsen. Toppen, vi hade glömt den där och jag utbrister "HELVETE, påsen!" Och springer tillbaka. Men det är borta. Så det blev ingen boll för min del, får fortsätta att träna som vanligt. Menmen, jag får mig iallafall en ny jacka som jag ville ha, tack mamma. Sen gick vi och löpte Nicke och Majas Nintendo DSI till dom. Så nu sitter nicke bredvid mig och spelar, rätt kompicerat spel det där om jag får säga det själv. Iallfall, efter de gick vi till Turkos och skulle äta tårta. Men vi missa den för mamma fick astma, tyvärr, och hon hade ingen medicin. Så det var bara att gå till bilen och åka hem. Missa också stängningstiden i Lit med 8 minuter, suck. När jag kom hem så gick jag till Emma. Vi roade oss med kameran och lekte med den. Vissa bilder blev rätt coola. Dom bilderna kommer också in när jag har lagt in dom på datorn. Sen sov jag där, mysipys.










Nej, nu måste jag nog rycka upp mig och städa. Se om jag hittar min försvunna linnen. ;s Mamma har städat och det ligger ETT linne där. Vart är resten!? Jadu, det kan man fråga sig. Jag måste ta och kolla upp det. Maja kanske har tagit dom eller nått...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar