Leta i den här bloggen

tisdag 13 juli 2010

Blekinge dag 6

Jag vet att jag skrev förut att jag kanske skulle lägga in några bilder, men eftersom jag inte tar mig tiden att sätta mig ner och ladda in alla bilder på datorn så får ni helt enkelt stå ut tills jag kommer hem. För jag har faktiskt annat att göra då det är fullsmockat med middagar över allt heeela veckan, plus halva nästa vecka med. Så när vi kommer hem så är klockan närmare 22.00 kanske och då tänker jag inte sätta mig ner och ladda in bilder varje dag. :) För bara det tar ett tag. Sen så sover jag inte så länge på morgonen eller så bra på nätterna så jag försöker att gå och lägga mig rätt så tidigt. Sen bli man mycket tröttare av solen också eftersom det är över 30 grader mest hela dagarna sen vi kom hit. Nu är klockan 22.06 och det är 26 grader varmt ute? Så ni förstår nog.

Var ut till Tallholmen och badade en sväng med Nellie sen åkte vi in till stan och shoppade lite. Hittade en hel del väl behövda saker. :) Sen var det att stressa iväg till Erik och Rut. Dock var inte Rut hemma men vi fick jätte god tårta och fika av Erik, tack för det.

Sen tänkte jag berätta lite om vad Eriksberg är som jag nämnde igår.
Det är ett inhägnat område som är väääldigt stort. Inne på det där området så går det en massa vilda djur. Bland annat så går det, vildsvin, kronhjortar, dovhjortar, vincenter, svanar, änder och en massa mer smådjur. Man åker alltså runt i bilen på en väg som går runt området. Från bilen ser man alltså dessa djur. Vissa gånger så kan djuren stå alldeles vid bilen eller så kan man se dom från långt håll. Det är helt från gång till gång. Vi har åkt till Eriksberg sedan jag var liten så jag tycker att det är jätte mysigt att åka runt där eftersom det sitter kvar sedan jag var liten. Det finns också ett ställe där man kan stanna och fika som kallas "utkiken" där det är jätte mysigt. Man har utsikt över havet och över till en annan ö. Oftast så simmar det också runt svanar där så det är riktigt mysigt. Sen finns där också en gård som det finna lekplatser för barn, resturang som man kan äta på osv. Där är det också jätte mysigt! Dom håller också på att bygga ett hotell där så inom en snar framtid så kommer man kunna bo inne på området. :)

Vet inte om det var så mycket mer att säga om det så jag säger tack och hej / Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar