Leta i den här bloggen

söndag 18 juli 2010

Blekinge dag 10 & 11

Herregud vad skönt jag har sovig inatt! Det är heeelt galet. Sov hos Nellie och snodde Alice säng eftersom hon är i Göteborg med en kompis. Så jag fick sova där och det var så tyst och skönt där ända fram till typ 12 idag så det var rena himmelriket att få sova ut ordentligt för en gång skull alltså. För jag berättade ju förut hur det var här hemma hos Momma och Moffa.

Men uppdaterade ingenting mer som jag sa innan Söndag eftersom vi var på hasslöfestivalen igår. Men det började med att jag vaknade på morgonen och hör hur det åskar och verkligenm spöregnar ut. Nicke sov med mig och han är livrädd för åskan den stackaren. Så jag var snabb och rycka åt mig han och krama om honom för att lugna han. Men tillslut så kom mamma och tog med honom ner. Det tog inte lång tid innan jag följde med ner för jag insåg att det skulle bli helt omöjligt att sova med detta buller utan för fönstret och alla blixtarar som lyste upp hela rummet. Så gick ner och ser hur alla sitter där nere. Klockan var ju typ 8 så vi satte oss och åt frukost med värmeljus eftersom strömmen gick, duktigt. När vi sitter och äter frukost så inser mamma och Nicke verkligen sitter och skakar hela han, så rädd är han för åskan och jag tycker att det är rätt jobbigt att veta det att de inte finns så mycket att göra för att få honom att förstå att den inte är farlig. Hemma vet han att vi har åskledare på huset så att det inte är något farligt att vara där så om åskan slår ner så går det runt huset. Men han vet också att momma och moffa inte har det så det är därför som han kan ha varit så rädd igår. Så vi gjorde allt för att få honom på andra tankar och det funkade ganska bra tillslut då han började slappna av och skrattade och lekte med mig bland annat. Men när vi trodde att alting var över så kommer det världen knall och alla bara flyger upp och så springer nicke till fönstret och säger "jag tror åskan slog ner. För jag ser tre svartar hål som det ryker ur" alla skrattade, även Nicke för det var så roligt att se och höra. Min lilla skit. :') Men iallafall så efter att det slutat så tog jag min musik och gick och la mig i momma och moffas säng och sov ett tag till. Sen kom dom och väkte mig då vi skulle åka och handla och åka på skopunkten. Så jag, momma, mamma och Maja åkte iväg. Men jag, mamma och Maja hamnade inne på Lindex istället och handlade lite. Jag köpte en foundation, skärp och örhängen. Lite smått och gått så. Sen åkte vi till skopunkten och jag köpte mig ett par nya tygskor, gilla! Men efter att vi kom hem så tog jag och fixade och dona lite tills vi skulle åka till hasslö. Men först så åkte vi till Björkeryd till Nellies kompis och typ "förfestade" eller vad vi ska kalla det. Sen så åkte vi in till Hasslö och kollade på Sinn Fenn. Deras stolthet typ. ;) Jag och Nellie hade den turen att den stora gubben som stor längst fram släppte fram oss och lät oss vara längst fram istället. :D Snääält, han var världen glidare. ;) Så skön person alltså! Men sen var det väl inte så mycket skoj resten av kvällen. Eller det var en helt okej kväll, helt klart! Men runt 12, halv 1 så började man vilja hem. Tack för kvällen alla underbara <3

Nu ska vi snart grilla med Peter och dom. Myss.

Imorgon så ska vi sova hos Göran i två nätter, så uppdaterar på onsdag.

/ Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar