Leta i den här bloggen

måndag 22 mars 2010

RUBRIK

Nu ska jag försöka att göra ett bra inlägg om allt roligt som har hänt medans jag inte bloggat. Förlåt för dåligt uppdatering. ;) Men iallafall så tänte jag börja med att berätta lite kort om Duved ! Dagen var helt okej faktiskt, lite bilder kommer sen. Men iallafall så gjorde jag världens jävla miss, HAHA ! Efter typ 3 åker i barn backen så bleb Karlsson och Lilljocke less och ville upp med sitt liften. Första gången dom åker bräda och andra för mig och bea (?) Men iallafall, så hade inte jocke sitt liftkort så han fick KRYPA ner under så han kom in, hehe. Sen visste vi itne hur vi skulle he brädorna och alla var nervösa. Det hela slutade med att jag sitter och klagar på hur höjdrädd jag är och märker att inte Bea sitter coh klagar med mig. Så jag slänger urt mig -- BEA! LEVERDU!? Inget svar... Så jag skriker ut -- BEA!? VART ÄR BEA!? lite smått paniksalget och då svarar karlsson - hon sitter i liften bakom med Andrian. Skillade hannah alltså. Liften hade ju åkt en br bit innan jag märkte att hon var borta med! Hannah ät duktig (y) Nej men sen hoppade vi av liften och allt gick bra tills... Bea skulle av. För hon åker åt SIDAN istället för framåt. Och liften går ju åt sidan när den går runt så jag får skrika till Bea att slänga sig ner på marken. Det var precis så att han hann. Men höll på att få nästa i huvudet med men en tant hjälpte henne så allt slutade bra vid liften. ;) Och allt gick bra ändå ner faktiskt förutom när jag gjorde världens vurpa och snurrade typ två varv och a, vafan det ska ju vara lite sport ! :D Resten av dagen var inte så spännande förutom när jag visa röven för hela Duved. ;) Hehe, inte min bara rumpa utan dom fick se min täckbyxerumpa!


Nu till helgen. I Fredags så  åkte jag och Lindha till stallet. Vi skulle rida men det ville inte vädret alls så det fick vi skippa... Sen åkte vi hem och jag somnade på soffa. (y) Sedan på lördagen var det upp halv 10 och skulle pka till stallet. Men kom inte iväg fören typ halv 12 då min frukost kom 11 ;) Väl iväg så gjorde vi stallet och sen fick vi ta en snabbtur på Penta och Cue då vi hade en tid att passa. Pigga hästar! Men det var så sjukt roligt att rida då Cue gick jätte bra. Lyssnade riktigt bra och fick till en riktigt skön trav. Kan verkligen inte tro att han är en travare i vissa fall! :o Sen kommer han bli mer och mer som min ju längre jag rider honom. :') hihi, happyface! Men iallafall, när vi kom hem så var älsklingen där. Vi tog det mest bara lugnt på kvällen och åt en massa godis och gottigotti. Somnade i älsklingens famn och sedan fick han väcka mig så gick vi och la oss. Klev upp 8 i söndagsmorse då jag och Lindha skulle rida. Dock blev det inte så då städningen tog den tiden den tog. Skura krubbor och flýtta saker. Ridningen får vi ta någon annan dag. (: Men sen när vi kom hem så hoppade jag och älsklingen in i en dusch så jag slutade lukta häst. Jag fiade mig och tog det lugnt ett tag sedan tog jag och älsk bussen in till stan sen till frösön till Agge och Rebecka som precis fått unge. Sötare unge eller vaddå!? :o Nästan så man blir lite sugen men det får nog vänta ett tag till ;) Sen var det hem och däcka i sängen och idag har det bara varit skola. Nu ska jag slänga mig på rummet och kolla på tv tror jag.

// Hannah

1 kommentar: